מה שבעלי עסקים רבים לא מבינים זה ששילוט חוץ יכול להגביר את תנועת הלקוחות לעסק שלכם, לא פחות ממודעה באינטרנט או מפרסום בפייסבוק, הוא מפגין נוכחות מול המתחרים וחודר את התודעה של מי שנתקל בו, גם אם כרגע הוא לא צריך את השירות שלכם. אם אין לכם שילוט לעסק, זה יכול לגרום לכך שהלקוחות הפוטנציאלים יפסחו עליכם.
אז מהו שילוט חוץ, למה כדאי לכל עסק להשקיע בו ומה הקשר לשילוט פנים?
מה אתם יודעים שהלקוח לא יודע?
הדבר הראשון שהכי חשוב שתדעו, זה שאתם זה לא הלקוחות שלכם. אתם נמצאים ברוב שעות היום בעסק ויכולים להתמצא בו ובדרך אליו גם בעיניים עצומות. ברור לכם לגמרי איפה השירותים, איפה המלתחות, או באיזו מחלקה אתם יכולים למצוא בדיוק את הפריט הספציפי. אבל הלקוחות שלכם שמגיעים אליכם בפעם הראשונה, או אפילו השניה, לא יודעים את זה ובדיוק בשביל זה, אתם צריכים שילוט הכוונה.
ממש כפי שאתר האינטרנט שלכם צריך להיות נגיש וידידותי למשתמש, כך גם השילוט של העסק שלכם. שילוט חוץ ושילוט פנים. אז בואו נעשה סדר ונבדוק בדיוק למה אתם צריכים לשים לב.
שילוט חוץ
בקטגוריה הזו ייכנס השלט שמתנוסס מעל העסק שלכם, בין אם זה חנות, מסעדה או משרד. יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:
גודל השלט
שלט גדול זה מעולה, אבל לפני שאתם מפיקים שלט כזה, בדקו איזה מס תצטרכו לשלם לעירייה או למועצה וכן, האם יש הנחיות מיוחדות. חשוב שתדעו שהגודל לא בהכרח הוא זה שיבליט את השלט, יש דרכים רבות לגרום לשלט לבלוט גם אם הוא קטן יותר. לא כדאי לכם שייווצר מצב שבו הזמנתם שלט גדול ואחר כך גיליתם שהוא יקר מדי בעלות החודשית ואתם לא יכולים לעמוד בו.
איכות
שילוט חוץ צריך לעמוד בכל מזג אוויר, קרני השמש הלוהטות בקיץ והלחות ומנגד הרוחות החזקות וגשם הזלעפות בחורף. חשוב שהשלט יחזיק לאורך זמן ולא ידהה מהר או יתקלף. שלט שנראה רע, עושה לעסק יותר נזק מאשר תועלת.
התקנה
אתם לא רוצים להסתבך עם אף אחד ולכן חשוב שההתקנה תהיה בטיחותית ותעמוד בכל הקריטריונים האיכותיים. כך שאף רוח לא תעיף את השלט וחס וחלילה לא תפגע באף אחד.
תאורה
אם השלט שלכם נמצא בחוץ, האם יראו אותו בלילה? אם חשוב לכם שהוא יהיה מואר בלילה צריך לקחת מראש את עניין התאורה ולשלב חשמלאי בפרויקט. חשוב לעשות את זה כבר בשלב תכנון השלט כדי לשלב את בניית השלט והקמתו עם החשמל שלו.

שילוט פנים
גם בכל הקשור לפנים המשרד, כדאי לשלב שילוט הכוונה וידוע, בין אם זה משרד גדול או משרד קטן. ככל שיהיה בו שילוט הכוונה וידוע טוב יותר, כך אנשים ישאלו פחות שאלות ויטרידו פחות את העובדים בקבלה ואת העובדים בכלל.
שמות העובדים במשרדים, היכן המטבחון, מהי הדרך לשירותים? כל אלה שלטים שכדאי להתקין, בטח ובטח אם אתם משרד גדול, מתנ״ס או אולם אירועים. אנשים לא אוהבים חוסר וודאות! התמצאות במרחב, הכוללת שילוט הכוונה מאיר עיניים וטוב, יגרמו להם להרגיש אצלכם נוח. אם הם ירגישו בנוח, הם ימשיכו להגיע, זה פשוט הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

תגי שם
אם נדמה לכם שתגי שם רלוונטיים רק לעסקים בסדרי גודל ענק, תנו לי לתקן אתכם. תגי שם יכולים להיות מצוינים גם למשרדים בסדר גודל קטן שיש בהם רק כמה עובדים. הם משדרים רצינות, שקיפות ושרותיות. אדם שנכנס למשרד שבו העובדים עונדים תגי שם יפים ומכובדים, מרגיש מיד בנוח. הוא יכול לקרוא לכם בשם ולהרגיש מיד חיבור, ובמידה ומתעוררת בעיה, הוא יודע ממי הוא קיבל שירות ואתם כבעלי עסק לא צריכים לבצע תחקיר בין כל העובדים אלא ניגשים מיד לפתור את הבעיה מול אותו העובד ששירת את הלקוח שלכם.

שילוט על רכבים
ידעתם שהרכב שלכם יכול לשמש כשטח פרסומי?
לפעמים ביום יום, אנחנו לא רואים את מה שיש לנו ממש מתת לאף. בעלי עסקים משקיעים בפרסום ממומן באונליין, במודעות פרסומת בעיתונות, בפליירים ומוציאים לא מעט כסף על שטחי פרסום כדי להביא לקוחות חדשים או כדי לייצר נראות, אבל שוכחים שיש להם שטח פרסומי ששווה זהב - הרכב שלהם.
אז אם השטח הפרסומי הזה מסתובב בכל הארץ, למה שלא תפרסמו עליו את המסרים החשובים לכם?
זה יכול להיות מדבקה קטנה בצד או מדבקה המכסה את החלון האחורי, הכל לפי המטרה שהצבתם לעצמכם.
אם יש לכם ציי רכב, או משאיות, השטח הפרסומי הזה יקבל נפח הרבה יותר גדול ויהיה מסיבי.



שילוט ארעי
יש מקומות שבהם לא ניתן לעשות שילוט קבוע, מכל מני סיבות. לפעמים זה בגלל שהעסק עובד רק כמה פעמים בשבוע, לפעמים כי זה פופ אפ נקודתי, או לפעמים זה פשוט כנס גדול וחד פעמי. בין אם זה חד פעמי, דו שבועי או אחת לחודש, עדיין תצטרכו שילוט שישמש כהכוונה או כנראות. להלן מספר פתרונות שיכולים להתאים לכם.
רול אפ
רול אפ הוא פתרון מצוין, יש לו גם נראות נהדרת ואלגנטית והוא גם נוח לנשיאה. הוא מתקפל, נכנס לתיק ואפשר לשאת אותו על הכתף וכשהוא נפתח, הוא מייצר נראות טובה וברורה. גם המחיר של רול אפ הוא בהחלט סביר ולא יכניס אתכם להוצאות מיותרות. עבור רול אפ כל שתדרשו זה לעיצוב אטקרטיבי ומניע לפעולה ולהפקת הרולאפ. חשוב לדעת שיש כמה גדלים לרולאפים.
״חמור״ מתקפל
חמור הוא פתרון מצוין ויציב לשילוט הנמצא ליד העסק אם כי הוא פחות אלגנטי מרולאפ וגם פחות נוח לנשיאה כך שאם יש לכם כנס גדול, או הרצאה, הוא פחות רלוונטי. מה שכן, הוא דו צדדי כך שמכל כיוון שמגיעים לעסק שלכם, ניתן לראות את הפרסום שלכם. יש חמורים פשוטים מעץ ויש את האלגנטיים יותר - אלא העשויים ממתכת. בשילוט מתכת ניתן להחליף את הפרסום בכל שלב שרוצים, בצורה פשוטה. חמור הוא יציב הרבה יותר מרולאפ כך שאם אתם באזור עם רוח, קרקע לא יציבה (כמו חול או מדרכה עקומה) זה פתרון מושלם.

